Vrije Universiteit Brussel


Onderzoeksthema’s

  • Opleidingsdidactiek
  • Zelfsturend leren
  • Socio - affectieve componenten van leren, onderwijzen en schoolmanagement
  • Schoolcultuur en professionele ontwikkeling
  • Curriculum
  • Onderwijsorganisatie en kwaliteitsindicatoren
  • Elektronische leeromgevingen en E-learning
  • Lerarenopleiding
  • Studie- en beroepskeuzepsychologie, loopbaanbegeleiding, carričremanagement
  • Transitie Secundair onderwijs – Hoger onderwijs
  • Slagen en mislukken in hoger onderwijs (rol variabelen, processen, situatie bijzondere aandachtsgroepen (i.h.b. werkstudenten en allochtonen))
  • Studie – en beroepskeuzebegeleiding
  • Career Counseling
  • Diversiteit (Etnisch- Culturele Minderheden)
  • Allochtonen in het Hoger onderwijs
  • Belgisch Hogescholenbeleid (1957-1973)
  • Groei van universiteiten (taalconflict)
  • Belgische academici (sociaal en economisch profiel van professoren)
  • Gebruik van ICT in het onderwijs
  • Ontwikkeling van elektronische leeromgevingen
  • Implementatiestrategieën voor ICT in hoger onderwijs
  • Afstandsonderwijs
  • Elektronische onderwijsevaluatie

 

Terug naar boven

©2005 • Vakgroep Onderwijskunde • Vrije Universiteit Brussel • Pleinlaan 2 • 1050 Elsene • Tel.: +32 2 629.13.10 • Fax: +32 2 629.26.23 • E-mail: kvdbergh@vub.ac.be