Blended Learning in het hoger onderwijs: een roadmap voor docenten

Blended Learning wordt gedefinieerd als de doordachte combinatie van face-to-face leerervaringen met online leerervaringen.  Maar hoe pak je dat precies aan? Wat doe je online en wat best Face to Face? Hoe integreer je beide best? Welke tools kan je gebruiken? Wanneer gebruik je (beter geen) ICT?

Dat zijn een aantal cruciale vragen die we aanpakken tijdens deze sessie. Meer specifiek doorlopen we een roadmap of stappenplan om Blended Learning op een doordachte manier te integreren in uw onderwijs.

We vertrekken daarbij vanuit jouw praktijk en gaan samen na op welke wijze ICT een meerwaarde kan betekenen op didactisch vlak. Er komen ICT-tools aan bod die gratis zijn en bovendien niet veel technische vaardigheden vereisen. Maar de tools staan niet op zich. Ze worden telkens gekaderd binnen een stappenplan dat meer inzicht biedt in de keuze van een bepaalde online meerwaarde.

Op die manier moet je in staat zijn om in de toekomst zelf te bepalen op welke wijze Blended Learning doelgericht kan ingezet worden in uw opleiding. Bovendien neem je na deze sessie een of meerdere ontworpen curriculummaterialen mee die je onmiddellijk kan uittesten.

Indien je na deze sessie extra ondersteuning wenst kunnen we ondersteuning op maat voorzien.

 

Duur:  3u - workshop

Doelgroep:  docenten en andere stakeholders in hoger onderwijs (max. 25)

Lesgevers: prof. dr. Jo Tondeur, Bram Pynoo

Kostprijs:  750 euro + verplaatsing H/T in kilometers tussen locatie en VUB

Nu inschrijven