Dringende interventies op VUB netwerk

Om de stabiliteit van het netwerk te verzekeren, dient het netwerk team enkele zeer dringende interventies uit te voeren. Deze zijn gepland op

  • donderdag 9 augustus (draadloze netwerken)
  • zondag 12 augustus (internet, Cumulus Cloud (incl. SelfService Studenten/CaLi))
  • woensdag 15 augustus (netwerk campus Etterbeek, per gebouw, zie kennisartikel voor tijdschema)

Alle details en wijzigingen aan de planning zijn te vinden in het volgende kennisartikel op het ICT Service portaal:

Dringende interventies op VUB netwerk (laatst aangepast op 13 Aug 15:20)

Geplande WiFi outages in augustus

Doorheen de maand augustus zullen we verschillende WiFi outages ondervinden aan de VUB. In de onderstaande artikel link vind je alle details (platform, locatie, datum en duur). Tijdens deze periode zullen alle WiFi verbindingen onbeschikbaar zijn. Onder meer VUBnext, VUBguest, etc. ...

De geplande datums zijn: 07/08, 08/08 en 14/08.

Knowledge artikel ServiceNow: Geplande WiFi Outages over de hele VUB

 

Phishing alert 9 augustus !


Bekijk de recentste phishing pogingen

Phishing alerts !

Alle nieuws


Al onze nieuwsaankondigingen

Alle nieuwsitems

ICT Status rapport


Bekijk de lijst van onderbrekingen

ICT Status rapport

Welkom op de pagina's van de ICT-Helpdesk

De ICT-Helpdesk is een virtueel aanspreekpunt waar we door een geïntegreerde aanpak zoveel mogelijk expertise beschikbaar stellen van VUB personeelsleden en studenten met ICT-problemen. 

Vaak gestelde vragen zijn gedocumenteerd in onze Kennisdatabank. Andere vragen en problemen kan je ons melden op verschillende manieren: via ons ICT Service portaal, via e-mail en, op werkdagen van 8u30 tot 17u00, via telefoon. We bezorgen je dan zo snel mogelijk een antwoord.

VUB ICT-Helpdesk
+32-2-629 37 37

E-mail
helpdesk@vub.ac.be

ICT Service portaal
https://vub.service-now.com/

ICT Service portaal

De ICT-Helpdesk gebruikt het ServiceNow platform waar je terecht kan met je vragen en problemen bij het gebruik van ICT. 

Je vindt er vaak gestelde vragen in onze Kennisdatabank en voor andere vragen kan je in het Service portaal een ticket aanmaken. We bezorgen je dan zo snel mogelijk een antwoord.

Het adres van ons ICT Service portaal is  https://vub.service-now.com/

Snel naar...

Hier vind je een overzicht van veel bezochte sites.

Beschikbaarheid van servers en netwerkhttps://vub.service-now.com/sp?id=services_status
Activeer je VUB accounthttp://www.vub.ac.be/tools/activatie.html
Reset je VUB paswoordhttp://idsapp.vub.ac.be/pam/pamlostpw.php?language=nl
Personal Account Managerhttp://www.vub.ac.be/tools/pam/
Office 365 portaalhttps://portal.office.com/
Roundcube Webmailhttps://webmail.vub.ac.be/
PointCarréhttps://pointcarre.vub.ac.be/
Canvashttps://canvas.vub.be/
Studentenportaalhttps://student.vub.be/
Studentenadministratiehttps://student.vub.be/studentenadministratie
SelfService Studentenhttps://student.cumulus.vub.ac.be/
VUB Intranethttps://intranet.vub.ac.be/
Pure onderzoeksdatabankhttps://cris.vub.be/
VUB bibliotheekhttp://www.vub.ac.be/BIBLIO/
VUB Netwerk teamhttp://vubnet.vub.ac.be/
High Performance Computinghttps://hpc.vub.be/
Shared ICT Services Centrehttps://sisc.vub.ac.be/
ULB ICT Helpdeskhttp://helpdesk.ulb.ac.be/

Contacteer de ICT-Helpdesk

Je kan ons op verschillende manieren contacteren: via telefoon op werkdagen tussen 8u30 en 17u, via e-mail of via ons ICT Service portaal.

VUB ICT-Helpdesk
+32-2-629 37 37

E-mail
helpdesk@vub.ac.be

ICT Service portaal
https://vub.service-now.com/