Afterwork drinks

Onze afterworks maakten de afgelopen jaren naam en faam. Soms op de campus, vaak in Brussel: VUB'ers zeggen geen nee tegen een gezellige drink en netwerkmoment na het werk. Ook onze alumni, die andere professionals waarmee we graag contact houden, zijn steevast van de partij. Wist je trouwens dat het onze medewerkers zijn die deze afterworks organiseren? Van collega's, voor collega's. Typisch VUB!

Personeels TD

Thé Dansant

Onze studenten kunnen het als de besten: zich amuseren op een van de talrijke TD’s die ze zelf organiseren. Wie aan de VUB werkt, hoeft niet onder te doen voor wie aan de VUB studeert. Op tijd en stond een klassiek maar goed personeelsfeestje moet kunnen, dat vinden ook onze medewerkers, wetenschappers en professoren.

Karo Voets zingt op de Nieuwjaarszitting in aula Q

VUB's got talent

Talent schuilt soms in onverwachte hoek. We waarderen onze medewerkers en academici niet alleen om hun professioneel talent. Tijdens onze nieuwjaarszitting komen onze collega’s elke keer weer verrassend uit de hoek met hun podiumkunsten. Met heel veel plezier halen we voor hen de VUB-piano van onder het stof, genieten we van zang en muziek, en leren we elkaar weer wat beter kennen!

Barbecue

Met meer dan 4000 medewerkers zijn we de grootse Nederlandstalige werkgever in Brussel en organiseren we jaarlijks de grootste personeelsbarbecue van het land. Elke dienst of onderzoeksgroep bedenkt haar eigen BBQ-concept en bakt haar eigen vlees of veggies. Een gigantische onderneming, met een grote ROI: lekker eten, goede muziek en tonnen gezelligheid. Kortom, een topdag, elk jaar opnieuw bij de start van de zomervakantie!

Personeelsquiz

Quiz

In 2023 organiseerden VUB’ers de allereerste personeelsquiz. Maar liefst 35 teams – een leuke mix van academici en medewerkers - namen deel en dongen mee naar de wisselbeker. Wil dit succes zeggen dat er een tweede editie komt? De bal ligt in het kamp van onze medewerkers zelf!

Pride ULB en VUB 2023

Belgian Pride

Ieder jaar nemen samen met onze Franstalige zusteruniversiteit Université libre de Bruxelles (ULB), onze medewerkers en studenten deel aan de Belgian Pride in Brussel. We manifesteren en feesten mee om gendervrijheid en diversiteit te verdedigen, stereotypen te bestrijden en taboes voor de LGBTQIA+ gemeenschappen te doorbreken.

Pairi Daiza

Niet alleen onze medewerkers en academici zijn de VUB. Ook hun familie is VUB. Of met andere woorden: je kroost is van harte welkom tijdens onze family happenings! Als blijk van dank voor de warmte en het engagement die onze medewerkers uitstraalden tijdens de koude COVID-19-maanden, trakteerden we onze medewerkers en hun gezinsleden op een dag tussen de dieren. Pairi Daiza kleurde oranje blanje bleu!

Brussels Universities Cyclocross 2023

Cyclocross

De Brussels Universities Cyclocross vindt ieder jaar plaats op onze campus in Etterbeek. Hij heeft in korte tijd een vaste plaats verworven in het nationale veldrittencircuit en wordt ook uitgezonden op de nationale televisie, waarbij onze universiteit en campus uitgebreid in beeld komen. Als personeelslid kan je helemaal gratis de cyclocross meemaken en samen met je gezin de onvergetelijke, bruisende sfeer opsnuiven van deze eersteklas veldritwedstrijd.

Huldiging tijdens Nieuwjaarszitting

Personeelsviering

Veel VUB-medewerkers beginnen én eindigen hun carrière aan de VUB. Of ze starten hier na een carrièreswitch en gaan nooit meer weg. Zij werken hier maar liefst 20, 30 of zelfs 40 jaar. Qua loyaliteit kan dit tellen. Daarom zetten we ieder jaar de collega’s die al decennialang voor VUB kiezen in de bloemetjes, net als de collega’s die op pensioen of emeritaat gaan. Zij bouw(d)en jarenlang mee aan onze universiteit, en dat willen we niet onopgemerkt voorbij laten gaan!

Wil je nóg meer weten over hoe het is om te werken aan de VUB?

Benieuwd wie je zoal tegenkomt op onze campussen? Wat onze extralegale voordelen zijn? Hoe flexibel je kan werken? Hoeveel verlof je krijgt? Wat je zal verdienen? Wij zijn nog lang niet uitgepraat.

Lees zeker verder